Najpogosteje zastavljena vprašanja o LNG, polnjenju goriva in varnosti
Ker se polnjenje goriva za vozila na LNG razlikuje od točenja dizelskega goriva, morajo biti vozniki ustrezno usposobljeni. Kot pri vseh drugih gorivih je pomembno, da ste dobro usposobljeni in sledite pravilnim postopkom za varno uporabo.
Vozniki tovornjakov morajo imeti s seboj svojo osebno zaščitno opremo.
Sami ne smemo dajati nobenih priporočil o blagovnih znamkah ali trgovinah, vendar je osebno zaščitno opremo mogoče kupiti prek spleta ali v specializiranih trgovinah. Vizir za zaščito obraza (EN 166 pribl. 50–60 EUR), zaščitne rokavice za delo s kriogenimi tekočinami (50–250 EUR).
Vsaka oseba, ki polni rezervoar za gorivo z LNG-jem, mora biti za to usposobljena, saj se postopek razlikuje od točenja dizelskega goriva. In potrebna je posebna osebna zaščitna oprema. Opomba: potrebna sta tovornjak na LNG in Shell LNG kartica.
Vse obstoječe LNG črpalke, kjer je možno polnjenje s Shell LNG kartico, je mogoče najti v iskalniku črpalk za poslovne stranke tukaj: https://www.shell.co.uk/business-customers/shell-fuel-card/shell-fuel-card-station-locator.html
Na portalu Shell Fleet Hub po prijavi.
To je pogosta praksa v industriji. Prodaja v litrih bi bila manj natančna, saj bi se glede na tlak in temperaturo LNG-jeva dejanska vsebnost energije na dani volumen lahko zelo razlikovala. Na osnovi mase (kg) lahko svojim kupcem zagotovimo pravo vsebnost energije.
Shell LNG ustreza standardu EN-16723-2 "Zemeljski plin in biometan za uporabo v prometu in biometan za vbrizgavanje v omrežje zemeljskega plina – 2. del: Specifikacije avtomobilskih goriv"
Na spodnji povezavi so videoposnetki za usposabljanje na voljo v več jezikih https://www.youtube.com/playlist?list=PLEPIVJVCFQH3AP1lq1fJdXNvoOyHgw0ax
LNG kot ladijsko gorivo in gorivo za cestni transport je dobro uveljavljen ter temelji na varni in preizkušeni procesni tehnologiji. Izkušnje v industriji kažejo, da LNG, upoštevajoč ravnanje v skladu z ustreznim standardom varne uporabe zemeljskega plina, ne predstavlja večje nevarnosti od drugih goriv, kot so UNP, bencin in dizelsko gorivo, ki se prevažajo vsak dan. (LNG za prevoz Q& Različica A 1.2 – april 2016)
LNG se skladišči in prevaža v ustrezno projektiranih sistemih. Toda če se v malo verjetnem primeru zgodi, da pride do izlitja ali se nenamerno izpusti v tla, bo LNG hitro izhlapel, saj ga takoj ogreje njegova okolica.
LNG ima kompresijsko razmerje 1 : 600, medtem ko za stisnjeni zemeljski plin (CNG) znaša razmerje od 1 : 200 do 1 : 300. Tako je mogoče v cisternah shraniti večjo energijsko gostoto in večje količine. LNG se tako uporablja za težke prevoze na dolge razdalje, medtem ko se CNG uporablja pri lahkih in srednje težkih prevozih.